Algemene voorwaarden

Open in pdf

Algemene Voorwaarden

 

Artikel 1 - Definities

 

In deze Algemene Voorwaarden gelden de volgende definities:

 

  1. Consument: niet betrokken bij de uitoefening van beroep of bedrijf en die een overeenkomst op afstand aangaat met een ondernemer; Natuurlijk persoon;

 

  1. dag: Een kalenderdag

 

  1. Herroepingsrecht: mogelijkheid voor de consument om binnen de herroepingstermijn af te zien van de overeenkomst op afstand.

 

  1. Ondernemer: Een natuurlijke of rechtspersoon die op afstand producten en/of diensten aan consumenten levert.

 

  1. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij één of meer technologieën uitsluitend worden gebruikt in het kader van een systeem van verkoop op afstand van producten en/of diensten, georganiseerd door een ondernemer tot het sluiten van de overeenkomst. Voor langeafstandscommunicatie.

 

  1. Algemene Voorwaarden: Deze Algemene Voorwaarden van de Ondernemer zijn van toepassing.

 

Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer

 

Naam: Vestigingsadres:

Telefoonnummer:

E-mailadres:

KAMER VAN KOOPHANDEL Nummer:

Btw-identificatienummer:

 

Artikel 3 – Toepasselijkheid

 

 

1) Deze algemene voorwaarden hebben toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op alle overeenkomsten op afstand en bestellingen die tussen ondernemer en consument worden gesloten.

 

2) Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld.

 

3) Indien op enig moment één of meerdere bepalingen van deze Algemene Voorwaarden geheel of gedeeltelijk nietig of nietig worden verklaard, blijven de overeenkomst en de Algemene Voorwaarden geldig en onder voorbehoud in stand en zal de betreffende bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen worden door een bepaling dat de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk benaderd.

 

4) Situaties die niet in deze Algemene Voorwaarden geregeld zijn, dienen te worden beoordeeld ‘naar de geest’ van deze Algemene Voorwaarden.

 

5) Eventuele onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze voorwaarden zullen worden geïnterpreteerd “naar de geest” van deze Algemene Voorwaarden.

 

Artikel 4 – Het aanbod

 

1) Indien het aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of er voorwaarden van toepassing zijn, wordt dit duidelijk in het aanbod vermeld.

 

2) Het aanbod is vrijblijvend. De Ondernemer heeft het recht het aanbod te wijzigen en aan te passen.

 

3) Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een ​​goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de Ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een nauwkeurige weergave van de aangeboden producten en eventuele kennelijke fouten of vergissingen in het aanbod binden de Ondernemer niet.

 

4) Alle afbeeldingen, specificaties en gegevens in het aanbod zijn uitsluitend ter referentie en geven geen aanleiding tot schadevergoeding of ontbinding van het contract.

 

5) Productafbeeldingen zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. De Ondernemer kan niet garanderen dat de getoonde kleuren exact overeenkomen met de werkelijke kleuren van de producten.

 

6) Elk aanbod bevat zodanige informatie dat de rechten en plichten verbonden aan het aanvaarden van het aanbod voor de consument duidelijk zijn. Dit geldt in het bijzonder voor:

 

a) Prijs inclusief omzetbelasting

 

b) Verzendkosten

 

c) Hoe het contract tot stand komt en de daarvoor noodzakelijke maatregelen

 

d) Hoe het contract tot stand komt Betaling wordt verwerkt, levering en uitvoering van het contract

 

Artikel 5 – De overeenkomst

 

1) Een overeenkomst komt tot stand wanneer de consument het aanbod aanvaardt en aan de gestelde voorwaarden voldoet.

 

2) Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de Ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de overdracht van elektronische data en zorgt hij voor een veilige web omgeving. Als de consument elektronisch kunnen betalen, zal de ondernemer passende veiligheidsmaatregelen treffen.

 

3) Alle overeenkomsten worden gesloten onder de voorwaarde dat de betreffende producten voldoende beschikbaar zijn.

 

Artikel 6 – Herroepingsrecht

 

1) Gezien de ondernemer uitsluitend levensmiddelen verkoopt, bestaat er geen herroepingsrecht.

 

Artikel 7 – Prijzen

 

1) De bij de levering van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief BTW.

 

2) Webshopprijzen kunnen afwijken van winkelprijzen.

 

3) Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk- en zetfouten. Er wordt geen aansprakelijkheid aanvaard voor eventuele gevolgen van druk- of zetfouten. Bij druk- of zetfouten is de ondernemer niet verplicht het product tegen de foutieve prijs te leveren.

 

Artikel 8 – Levering en uitvoering

 

1) Ondernemers besteden grote zorgvuldigheid aan het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten.

 

2) De Afleverlocatie is het adres dat de consument aan het bedrijf heeft opgegeven.

 

3) De ondernemer zal na ontvangst van de betaling de geaccepteerde bestelling zo spoedig mogelijk uitvoeren. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien de bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 7 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht.

In dit geval heeft de consument het recht om de overeenkomst te ontbinden.

 

4) In geval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het door de consument betaalde bedrag zo spoedig mogelijk, doch binnen 31 dagen na ontbinding, terugbetalen, onder aftrek van transactiekosten.

 

5) Indien de buitentemperatuur de uitvoering van lid 1 verhindert, heeft de Ondernemer het recht de levering uit te stellen.

 

Artikel 9 – Betaling

 

1) De consument dient het bedrag te voldoen via Ideal-betaling of bankoverschrijving.

 

2) De consument is verplicht om eventuele onjuistheden in de aan de ondernemer verzonden of meegedeelde betaalgegevens onverwijld te melden.

 

Artikel 10 – Klachtenprocedure

 

1) Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 3 dagen nadat de consument het product heeft ontvangen, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer.

 

2) Klachten worden uitsluitend in behandeling genomen indien ontvangen op het volgende e-mailadres: [email protected]

 

3) Klachten over schade omtrent producten waarvan is omschreven dat er risico op schade bestaat aan de consument wordt niet in behandeling genomen.

 

4) Lid 3 is eveneens van toepassing op producten waarvoor dit niet is gespecificeerd, maar waarvan redelijkerwijs kan worden aangenomen dat deze een duidelijk risico lopen om tijdens het transport kwetsbaar te worden.

 

4) Indien de klacht gegrond wordt bevonden, zal de ondernemer het product kosteloos vervangen. Geld zal niet hierbij worden geretourneerd.